Laatste Jordinael

25 September 2016

11/11

Roeitocht over de IJssel

op de rode 'stuurboordbakens', paarden die een stukje met de roeiboot meelopen in de uiterwaarden, een ooievaar rondstappend in het weiland, picknickende families. De meningen waren wat verdeeld over de speedboten die deze mooie zaterdag ook volop genoten van de IJssel, sommigen vonden het zeer irritant, lawaaipapegaaien die dachten de IJssel voor zichzelf te hebben, anderen vonden de hoge golven die de speedboten achterlieten juist een uitdaging en een afwisseling van het rustige IJsselwater. Zo zie je, iedereen zijn eigen beleving van hetzelfde.

Tussendoor werd er natuurlijk tijd gemaakt voor het een koffie/theestop en een lunchpauze. In de loop van de middag trok de tegenwind wat aan, zodat we wat later dan gepland konden aanleggen bij R&ZV Daventria in Deventer. De boten bleven in het water liggen, zodat we zondag zo weer konden instappen.

Tekst: Chretienne Verhoeff

Er was veel voorbereiding aan voorafgegaan voordat we zaterdag 27 augustus onze eerste halen maakten in Rhederlaag iets ten noorden van Arnhem, om de IJssel stroomafwaarts naar Kampen af te roeien.

Onder leiding van gids Leo werd koers gezet naar onze overnachtingsplek. Heerlijk even douchen, daar word je een ander mens van... Daarna hebben we bij de pizzeria onze krachten weer aangevuld voor de volgende roeidag.

Albert de Jonge, de grote initiator en organisator van deze tocht, had een groep enthousiastelingen bij elkaar kunnen vinden, inclusief Peter de Graaff, onze chauffeur voor dit weekend. Helaas moest Silvia afhaken i.v.m. een blessure.

Het weer zag er op de zaterdag veelbelovend uit, volop zon, dus petten op en smeren!

Dat waren de belevenissen van Saskia. Bij de volgende dag sloot ik, Chrétienne aan. Ik overnachtte ook in de geweldige accomodatie die Albert had geregeld, dus ik ontmoette de groep bij het ontbijt. Met lunchpakketten en thermoskannen vol (verse) koffie en thee onder onze arm zochten we de boten weer op. Daar was ook een andere roeivereniging de Eem uit Baarn die dezelfde eindbestemming had. Albert begreep al snel dat dit de reden was waarom wij op tijd in Kampen moesten arriveren. En met onze C-boten moest dat ten opzichte van hun wherry's geen probleem zijn. Dus vertrokken uiteraard wij als laatsten.

Om 8 uur reden we met 3 boten, tassen en proviand weg uit Uithoorn. In Rhederlaag moesten de boten weer opgeriggerd worden, en voorzien van nieuwe afdekzeilen op voor- en achterpunt en spatzeilen onder de riggers (vakwerk van Bart), konden we het water op. Of beter, het water in, want een vlot ontbrak en we moesten door het water waden om in de boot te stappen.

De groep uit Baarn kwamen wij regelmatig tegen door wisselende rustpauzes. Een gezamelijke lunch ging op het laatste moment niet door, omdat we uitweken naar een betere plek; een idyllisch strandje dat ietwat stroomafwaarts lag.

Het uitzicht en beleving was vergelijkbaar als de vorige dag. Dat bood ons rust en gaf ons ook de gelegenheid een beetje bij te kletsen. Dankzij mijn mederoeiers (vooral in de combinatie Lex en Albert) is mijn kennis over Hanzelijnen, bruggen en golfslag en meer wetenswaardigheden weer helemaal actueel.

Ook zondag begon de wind 's middags aan te trekken. En dat is jammer: als je nog even extra hard moet trappen, terwijl je verlangend uitkijkt naar een douche (en een biertje). Het ontvangst in Kampen was dan ook aller hartelijkst. Op zaterdag had een aantal mannen alle auto's en botenwagen al naar Kampen gebracht. Alles stond dus klaar voor een snelle rit huiswaarts.

Oja. Voor de thrillseekers onder ons: Wij waren dus op tijd voordat die andere vereniging kwam. Zij konden het vlot en het stukje land gebruiken zodra wij onze 'hielen' hadden gelicht.

Wat is de omgeving van de IJssel prachtig! Zo nu en dan een stadje, koeien die komen drinken aan de rand van de rivier, een kerktorentje in de verte, fietsers over de dijk, tientallen aalscholvers 1/11

2/11

Kano Veluwerally 2016

Tekst: Bart Bruijnesteijn

In overleg met de wedstrijdleiding stuurden we Mattijn en andere kanoërs met teveel aan energie de verkeerde kant op. Laat ze eerst maar een beetje stroomopwaarts ploeteren om wat overtollige energie kwijt te raken. Anders zijn ze voor de lunch al in Kampen, de aankomstplaats van de Veluwerally.

De Veluwerally is een grote prestatietocht die reeds voor de 38ste keer werd georganiseerd. Traditioneel wordt het reguliere seizoen met deze tocht afgesloten en meestal doen er meer dan 400 mensen mee. Dit jaar kon men de tocht varen over 35 km, 50 km of 80 km.

De avond ervoor hadden wij (Mattijn vroon, Piet Zoetemeijer, Bart Bruijnesteijn) het materiaal verzameld en de 3 boten op de auto gebonden. Die korte nacht hebben we niet veel geslapen. Rond 4 uur ‘s nachts afgesproken om af te reizen naar de startplaats in Deventer. Eerst langs de aankomstplaats Kampen om een auto voor de terugreis achter te laten. Mattijn wees nog naar de brug over de rivier en zei “Als je die brug gepasseerd bent moet je nog maar een klein stukje tot de aankomstplaats aan de rechterzijde”.

Geen onnodige informative bleek later die dag. Vervolgens reden we snel door naar Deventer. Als eerste aangekomen in het donker aangekomen en op een groot leeg grasveld de boten afgeladen en omgekleed. De nachten zijn nu best fris en beetje kil.

Om half 8 was de start voor de groep die de 80 km zouden gaan varen met Mattijn in de voorhoede. De zon kwam net achter de grote Lebuīnuskerk vandaan en meteen voelde het prettiger aan.

Deze groep moet eerst een stuk van ruim 13 km stroomopwaarts varen, een kaartje ophalen en daarna terug weer langs Deventer in de richting van Wijhe. Normaal probeer je stroomopwaarts gebruik te maken van de keerwaters (tegengestelde stroming) tussen de kribben. Helaas lagen diverse vissers dwars die de ruimte opeisten en noodgedwongen moesten de kanoërs midden op de rivier tegen de volle stroom opvaren.

Na ruim 4 uur wordt de rivier een stuk breeder en doemde de eerste brug van Kampen op. Onderhand sloeg de vermoeidheid wel een beetje toe en verlangde ik wel naar het einde, maar dan moet je extra oppassen.

Ondertussen was de grotere 50 km groep om 8 uur vertrokken met Piet en mijzelf. We hadden afgesproken dat ieder zijn eigen tocht zou varen, want bij elkaar blijven werkt niet was al vaker lastig gebleken. Je moet je eigen tempo kunnen varen, anders verkramp je vroeg of laat. Ik had de afgelopen weken een paar keer een langere afstand gevaren om wat kilometers ind earmen te hebben.

Een keer naar Ouderkerk a/d Amstel en een keer naar Woerdense Verlaat. Beide keren een afstand van ruim 20 km. Ik wilde echter niet te snel starten, omdat we nu ruim twee keer verder moesten varen. Ik was bang halverwege te stranden door te overmoedig te starten. Dus eerst lekker beetje opvaren en mensen van een beetje gelijk niveau opzoeken.

Aan de overkant een grote boot ogenschijnlijk gevaarloos, maar de golfslag die de boot veroorzaakte mocht er wezen. Opeens naderde grote golven van anderhalve meter (ik dacht dat het niet kon) en de verschillende golven volgden elkaar snel op. Ik stuurde mijn boot met zijn voorkant in de richting van de golven. Ik ging fraai over de eerste golf heen, maar door de lengte van mijn boot dook ik met volle snelheid in de volgende golf. Ik zat met de volledige boot tot aan mijn middel onder water. Even best spannend, de volgende golven gingen haast vanzelf en na een paar forse deiningen was het net zo snel over als het begon.

Toen doemde de laatste brug bij de eindplaats op. Zoals altijd zijn de laatste loodjes het zwaarst en de brug leek maar niet dichterbij te komen. Voorbij de brug sloeg de klok van de kerk in het oude centrum van Kampen. Het was 1 uur en vijf uur waren verstreken sinds de start in Deventer. Na het passeren van die brug was het even zoeken naar de finishplaats, maar daar werd ik door de organisatie opgevangen en na afmelden kon ik aan wal klauteren.

Na een paar kilometer heb je al door op wie je moet letten. Na enige tijd kies je een voorganger uit om langzaam naar toe te varen. De Ijssel stroomt en daar heb je natuurlijk baat van, maar dan moet je wel op de juiste plek varen. Iets teveel bij de kribben heb je last van rommelig water en zelfs tegenstroming (keerwater).

Op sommige plekken had je wervelingen en ontstonden er zogenaamde paddestoelen, maar die geven geen problemen in je grote kano.

Altijd een lastig punt is te bepalen wanneer je wat gaat eten en drinken. Je wilt de anderen niet kwijt raken, maar te lang wachten is nog veel gevaarlijker. Zeker met de warme zon op je hoofd moet je oppassen voor oververhiiting. Onderweg even gestopt op een strandje tussen twee kribben om de benen te strekken, banaan en extra drinken.

Op zondag heb je gelukkig niet teveel last van de grote beroepsvaart. Maar er waren genoeg boten die forse golven veroorzaakten en dan wordt wel enige behendigheid van je verwacht. Beetje hoofd koel houden. Als de golven van voren komen kan je er recht op af en wordt je op zijn hoogst wat nat.

Lastiger zijn de golven van schepen zoals de boot met een groot spandoek met de tekst ‘Jesus Saves’, die in dezelfde richting varen en je schuin van achteren naderen. De achterkant van je ruim 5 meter lange boot wordt eerst gepakt en opzij gezet. Daarna volgt de rest. Voor je het weet lig je helemaal dwars en in het ergste geval sla je om en dan hoop je dat Onze Lieve Heer niet nodig hebt om gered te worden.

Op een goed moment voor Zwolle was ik de andere kanoërs die achter mij zaten kwijt geraakt, maar ik zag ook ver voor mij geen mensen meer varen. Alleen varen is niet erg, maar wel een beetje lastig zonder referentie. Ik wist dat er niet veel voor mij zouden kunnen zitten, maar hoeveel boten precies en hoever vooruit?

Ik bleek als 5de van de 50 km groep gefinished te zijn, in 5 uur en 5 minuten de bijna 52 km van start tot finish (inclusief onderbrekingen) met gemiddelde snelheid van ruim 10 km/uur.

Heel tevreden kon ik met wat drinken in het zonnetje wachten op mijn mede-kanoërs. Piet kwam enige tijd later samen met grotere groep aan. Hij had de tocht rustiger gevaren en ook wat uitgebreider gepauzeerd. Piet wil ook graag bruin worden. Mattijn kwam vanzelfsprekend door de extra 30 kilometers nog later aan.

Hij had nog steeds mooie tijd en moest alleen zijn meerdere erkennen in een sterke K1-kanoër.

Eerst een lekker douche, daarna eten dat volgens de dames van The Green Happiness beweging absoluut niet kan en een koel alcoholvrij drankje. Vervolgens hebben we de boel weer in de auto gepakt en de boten weer op het dak gebonden. Met een goed gevoel vertrokken wij uit Kampen. Iedereen had zijn eigen tocht gevaren en toch waren wij samen op pad geweest. Allemaal een fraaie medaille rijker. Toen we de brug over reden zagen we 3 uur nadat ik was binnen gekomen nog steeds kanoërs op de Ijssel de laatste kilometers afleggen om hun medaille op te halen.

Plots doemde een kanovaarder die de verkeerde kant o pging. De man nam een foto en riep “Nog maar 10 km”. Ik dacht bij mijzelf “Dat zijn de ergste”, maar wonderwel kreeg ik er ook wel inspiratie van en de boot ging weer lekker lopen. Zelf met een stevig windje op kop voelde het lekker.

3/11

Sponsoracties Veel succes op NK kanopolo

Tekst: Het bestuur Tekst: Nanda van der Berg, Foto: Nederlands Jeugd Kampioen

De afegelopen weken zijn er twee acties gestart, een bij de Albert Heijn op Amstelplein en de andere bij de Deen in de Legmeer.

Deen sponsoractie

Onze kanopoloërs hebben uitstekende zaken gedaan op het Nederlands kampioenschap 2016 en uitstekende prestaties neergezet tijdens het ontknopings weekend in Helmond.

MdR Jeugd Nederlands Kampioen

Sinds afgelopen maandag 19 september doen we mee aan de Jeugdsponsoractie bij de Deen Legmeer. Deponeer alle munten die u bij de boodschappen krijgt graag in de MdR koker.

In de Campagne liggen kaartjes met flinke kortingacties, neem die gerust mee en profiteer. Een foto van hetjeugdteam staat bovenaan het artikel. Het jeugdteam is landskampioen geworden, waarbij ze erin slaagde elke wedstrijd van het NK te winnen. Na de laatste wedstrijd werd dit bezegeld met het te water gaan van veel supporters, coaches Danny Mozes en Youri Harder sprongen er natuurlijk als eerste in.

AH sponsoractie

Tevens is sinds die maandag 19 september de tweede editie van de Albert Heijn Jos van den Berg, Amstelplein Uithoorn, sponsoractie gestart waar wij ook weer aan mee mogen doen.

Graag alle actie vouchers gebruiken voor de MdR jeugd.

Foto: Links dames 1, rechts dames 2

MdR Dames 1 en 2

De twee dames teams heersten op het podium, een tweede en derde plek. Coach Michiel Boonacker moest in de laatste ronde wedstrijden hier het coachen laten varen, omdat hij het hardst nodig was bij het 3de waar hij ook coach van is.

MdR 5 3de klasse

Een mooie zesde plek voor dit debuterende mixteam, dames en heren met een grote variatie van leeftijden in één team. 4/11

Bart van Es - Kandidaat Kanopolo commissaris

Foto: Mdr 4 met coach Michiel Boonacker

MdR 4 promoveert naar de 1ste klasse

Het 2de klasse team speelde vorig jaar nog een divisie lager, maar de opkomende talenten bleken ondertussen zo hard te zijn doorgegroeid dat ze alle nieuwe tegenstanders het nakijken gaven.

Ook hier gingen de coaches Lisanne Dreyfus en Fabian Melchers als eerste te water na de laatste wedstrijd.

Tekst: Piotr de Haan

Maurice Bos moest zijn bestuursfunctie en zijn werk in de kanopolocommissie eerst op een laag pitje zetten en daarna zelfs beëindigen wegens drukte op zijn werk én op privé (slapeloze nachten wegens gezinsuitbreiding). Daarom hebben het bestuur en KPC (Kano Polo Commissie) intensief gezocht naar een opvolger.

Die is nu gevonden in de persoon van Bart van Es. Fanatiek kanopoloër, lid van de NL selectie die de vaderlandse eer hoog hield bij het WK in Syracusa, en al langer lid van de kanopolocommissie. Het heeft moeite gekost om hem over te halen want hij zit liever in een boot dan aan een vergadertafel, maar dat geldt voor ons allen. Het bestuur is erg blij met zijn toezegging.

Foto: MdR 3

MdR 3 promoveert naar de hoofdklasse

Dit team won in een bloedstollende promotie/degradatie wedstrijd door in de verlenging de golden goal te scoren.

MdR 1 stabiel in de hoofdklasse

Het is van groot belang dat de kanopolo in het bestuur vertegenwoordigd is. Ongeveer de helft van onze kanoërs speelt kanopolo. Het is een zeer gezichtsbepalend onderdeel van de vereniging, en Michiel de Ruyter is de grootste kanopolovereniging van Nederland. Een zo belangrijk onderdeel dient mee te besluiten over alle belangrijke zaken die de vereniging aangaan.

Met een nieuwe formatie was dit team aanvankelijk nog verrassend op koers voor een podiumplek, maar helaas vielen ze daar in het laatste weekend toch net buiten de prijzen.

Formeel dienen bestuursleden door de algemene ledenvergadering benoemd te worden. De volgende ALV is voorlopig gepland op 16 maart 2017. Tijdens die vergadering zal zijn kandidatuur formeel aan de leden worden voorgelegd. Tot die tijd zal Bart op uitnodiging van het bestuur bij de bestuursvergaderingen aanwezig zijn en bij de besluitvorming betrokken worden.

Er zat nog wel een klein MdR-tintje aan de hoogste podium plaats, want voor het ongeslagen Odysseus kwamen dit jaar Bryce Hollman en Remko van Vliet uit, die voor het eerst de landstitel in de wacht sleepten.

5/11

Aalscholver (11) Spontane roeirace

Een foto impressie van de spontane wedstrijd afeglopen zaterdag met dat mooie herfstweer met iedereen die om 11 uur op het vlot was. Varen tot aan de brug en terug (3 km ongeveer). De C4x+ met Herma op stuur won met grote voorsprong. Hoe kan het ook anders!

Tekst: Aalscholver

Hoeveel stukjes heb ik niet geschreven zonder ook maar één reactie. Nu blijkt plots dat ik toch gelezen word. Aalscholver is blij jmet ieder commentaar, ook als mensen het niet met mij eens zijn.

Aalscholver begrijpt alleen de commotie niet maar dat ligt hoogst waarschijnlijk aan mijn kleine herseninhoud. Wellicht is het ook de manier waarop het gelezen is?

Mijn kleine vogelhersens vinden echt dat er niets mis is met clubkleding en het zingen voor de vlag, zolang het maar niet verplicht is. Ook bij wedstrijden is het handig om te kunnen zien of je de goede ploeg aanmoedigt. Wij vogels hebben nou eenmaal ook allemaal per soort een ander verenpak en zingen een ander lied. Een kritische noot kan heel waardevol zijn. Ik heb bijvoorbeeld mijn bestaan te danken aan kritische denkers. Het was de natuurliefhebber Jac. P. Thijsse in eigen persoon die naarstig streefde naar het uitsterven van de aalscholver. Hij heeft de Naardermeer van de ondergang gered maar hij verafschuwde ons aalscholvers vanwege (vond hij) onze goor stinkende uitwerpselen.

Hij had de steun van de vissers want ik verslind grote porties aal.

Gelukkig liepen er op datzelfde ogenblik ook mensen rond met andere ideeën over mij (aalscholver). Aan hen hebben we het voortbestaan van de aalscholver te danken. Zo ontstond er uit een oppervlakkig denken een totaal andere gedachte en dat is mooi.

Aan de vlag zien roeiers uit welke hoek de wind waait. Aalscholver vindt een vlag hoog in de mast een prachtig gezicht en als de vlag halfstok wappert stemt het mij tot droefenis. Ook speelt een vlag een belangrijke rol bij militaire begraafplechtigheden en ja, bij rellen wordt hij in brand gestoken. Al met al geen voorwerp om lichtzinnig mee om te gaan.

6/11

Rondschijnend toplicht

7/11

Tekst: Toon van der Werf

De zomer is overgegaan in de herfst, de dagen worden weer korter, het wordt 's avonds weer eerder donker. Toch varen we (gelukkig) nog gewoon door.

Ook als het weer wat minder uitgesproken mooi is en ook als de zon achter de horizon is verdwenen. Dus wordt het weer tijd om de verlichting aan te steken.

Elke kajak en roeiboot moet (zo heeft de wetgever bepaald) bij slecht zicht en 's nachts een rondschijnend, wit toplicht voeren. Daarnaast is andere verlichting NIET toegestaan (dus geen rode fietslampjes bijvoorbeeld).

Het licht moet fel genoeg zijn om op een afstand van ongeveer 5 kilometer zichtbaar te zijn (in de praktijk gaan we op ons bochtige thuiswater rond de club uit van minimaal 2 kilometer zichtbaarheid).

Het licht dient rondschijnend te zijn. Daarmee wordt niet alleen bedoeld dat het licht (inderdaad) rondom schijnt, maar ook dat het vanuit alle richtingen gezien kan worden door schippers van andere boten. Rondschijnend, maar bijvoorbeeld naar voren afgeschermd door het lichaam van de kajakker is dus niet voldoende.

Voorbeelden van goede oplossingen die bij ons op de club te zien zijn: * Een mastje op het achterdek van de kajak die het rondschijnend witte licht tot boven het hoofd van de kajakker opsteekt. Kijk eens bij Ingeborg Veltman, Henk Valkenburg of Harry van Engelen.

* Een rondschijnende led-lamp boven op je hoofd (met een magneet aan een petje bevestigd), zoals Alet Folkerts, Roos Verheul of ondergetekende gebruiken.

* Meerdere kleine witte fietslampjes rondom een muts worden als noodvoorziening ook wel gebruikt. Nadeel hiervan is dat de lampjes niet fel genoeg zijn om op grotere afstand te kunnen zien.

Veilige vaart gewenst!

Kanoloods team compleet

* Duidelijkheid in stellingen waar Privé en MdR bootjes liggen met bv per vak een duidelijke label wiens boot daar ligt (echt het gaat gebeuren)!

* We gaan opruimen & weggooien. Zie de ‘troep’ op de foto’s * We gaan kijken of we een kast voor Harrie Wessels kleding kunnen maken voor de Ouder-kind cursus mensen die iets willen lenen.

* Remmert is administratief goed en hij gaat de lijst updaten wiens bootje waar ligt (zie punt hiervoor) maar ook tellen of je niet te veel kajaks hebt.

Heb je nog een idee? Om bijvoorbeeld de rolluiken beter afsluitbaar te maken of een ander idee.

Tekst: Mattijn Vroon Nog niet zo lang is de kanoloods beneden veel groter geworden.

We hebben dus veel extra ruimte en toch lig alles bijna al weer vol.

Meld het bij mij en we zetten hem op onze prioriteitenlijst.

Eén en ander is onder andere het gevolg van het verwijderen van de wand met de zwemvesten/spatzeilen en dat spullen uit de oude trailerloods weer terug zijn.

Gelukkig willen Wilfred en Remmert komende tijd samen met Alet en mijzelf helpen weer orde te maken.

Op of rond 4 oktober komen wij bijeen en werken onze plannen verder uit en gaan daarna de weken erna aan de slag.

Op dit moment denken we het volgende te doen (bovenaan het belangrijkste): * Met behulp van Wilfreds timmertalent pakken we als eerste het peddelrek aan. Daar komt nu echt iets goeds voor terug.

* Vervolgens gaan we duidelijkheid crëren met de spatzeilen, Zwemvesten en helmen 8/11

SUP-en voor iedereen

Tekst: Alet Folkerts

Sinds juli liggen er bij Michiel de Ruyter in de kanoloods 2 SUP planken. Een mooie groene en fraaie blauwe uitvoering vergezeld van bijbehorende peddels. Jacco heeft ze indertijd nog officieel gedoopt.

Deze SUP planken zijn aangeschaft door de kano afdeling, maar langs deze weg willen we laten weten dat de SUP planken door leden van de roeiafdeling mogen worden gebruikt.

Net als de kanoleden kunnen de roeileden de SUP planken pakken uit de kanoloods en genieten van een tochtje over de Amstel – de peddels staan naast de kraan.

De zijdeur van de aknoloods is te openen en sluiten met de gewone roeisleutel. Er wordt wel van iedereen verwacht dat ze weer terug gelegd worden en de loods weer goed wordt afgesloten.Even bedenk dat er In de loods veel kostbare kano’s liggen, waarvan veel boten privébezit zijn van kanoleden.

Overigens zijn de kano's niet vrij te gebruiken.

Veel plezier allemaal!

9/11

Wildwater Ardennen 2016

Tekst: Theo Prins

In het weekend van 21 t/m 23oktober 2016 gaat heel MdR weer wild water varen in de Ardennen, weer terug op onze vertrouwde prachtige locatie!

We slapen in slaapzalen met stapelbedden, er is echter op het terrein ook plek voor wat tentjes en voor diegene die absoluut niet in de slaapzaal willen slapen zijn er ook nog enkele kamers vrij in het huis aan de overkant. Familie of vrienden die niet kanoën mogen natuurlijk mee. Zij kunnen gaan wandelen of fietsen of waar ze maar zin in hebben. Hiervoor wordt niet iets georganiseerd maar de mogelijkheden zijn oneindig.

Programma

* Woensdag 19:00 bij MdR uur opladen boten * Vrijdag vanaf 17:00 uur ontvangst * Zaterdag 9:30 vertrek naar het water * Zaterdag 17.00 Vervaardigen diner (actieve bijdrage is vereist) * Zaterdag 19.00 Diner * Zaterdag 21:00 – 23.00 avond programma (door Wessel en Danny) * Zondag 10:30 vertrek naar het water * Zondag 15:30 Boten opladen en terug naar Uithoorn * Zondag 18:00 Afladen in Uithoorn

Adres

Domaine La Ferme. Rue du Centre deSteinbach 27 B-6670 Gouvy - België

Paklijst

Beddengoed:We slapen op grote slaapzalen in stapelbedden daarvoor neem je mee: een onderlaken, een kussen en een slaapzak Kano spullen: Kano; spatzeil; helm; neopreen long John; thermo shirt (als het koud ook een fleece trui); waterdicht jack; waterschoenen. Mensen die deelnemen aan de ouder/kind cursus betalen geen boothuur. Anderen die een boot van de club meenemen betalen hiervoor € 5,-- per dag Drinken: Zelf meenemen van drinken is verstandig. Domaine La Ferme verkoopt fris wijn en bier tegen redelijke prijzen. Een fles wijn kost bijvoorbeeld € 8,50 per fles

Kosten

* € 50,00 per persoon inclusief 2x ontbijt en lunch; 1x avond eten en koffie / thee * € 5,00 bij gebruik eigen kamer per persoon/per nacht * € 5,00 per dag voor clubboot * € 7,50 voor trailergebruik

Opgeven

Telefoon nummers organisatie Theo Prins: +31 6 - 215 25 915 Ron Maas: +31 6 - 535 77 573 Bij Theo Prins door sturen van mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. // (voor 8 oktober) Betaling door storting op bankrekening: NL70ABNA 0507230051 t.n.v. Theo Prins, Uithoorn 10/11